SÆT ORD PÅ LIVET SÆT ORD PÅ LIVET DanskSkud er et moderne dansksystem til 3.-6. klasse, der bygger bro mellem litteratur, billeder, medier og elevernes egen verden. Det kan både sætte rammen for årets danskundervisning og bruges som fleksibel ressource. DanskSkud lægger op til en varieret undervisning med virkeligheds- nære og åbne opgaver, hvor eleverne bruger danskfaget og sproget til at sætte deres præg på verden. I DanskSkud vægtes dialogen, elevernes fælles undersøgelse af tekster, autentiske produktionssituationer og en tydelig stilladsering. DanskSkud ruster eleverne til at tænke kritisk. Deres nysgerrighed næres, og de inviteres til at inddrage deres egne oplevelser i mødet med tekster, film og billeder. Eleverne lærer at analysere indtryk , formulere udtryk og sætte aftryk på verden. De vokser fagligt og som mennesker. De lærer at sætte ord på livet. GRUNDBOGEN – ET VIGTIGT VÆKSTHUS DanskSkud 3. klasse indeholder systemets basisundervisning. Her findes temaer, tekster og oplæg til en moderne litteraturundervisning, og her findes kapitler, der fokuserer på kommunikation, medier, billeder og en digital virkelighed med afsæt i forskellige danskfaglige situationer. SAMSKABELSE OG AFPRØVNING Forløb og opgaver i DanskSkud , LæseSkud og SkriveSkud er løbende af- prøvet i flere klasser under kyndig vejledning af erfarne dansklærere på mellemtrinnet. En gruppe konsulenter og forskere har bidraget med respons og ideer til indhold og udformning. Grundbog 3 kl omslag.indd 1 GYLDENDAL 9 788702 275360 SÆT ORD PÅ LIVET DanskSkud er et moderne dansksystem til 3.-6. klasse, der bygger bro mellem litteratur, billeder, medier og elevernes egen verden. Det kan både sætte rammen for årets danskundervisning og bruges som fleksibel ressource. DanskSkud lægger op til en varieret undervisning med virkeligheds- nære og åbne opgaver, hvor eleverne bruger danskfaget og sproget til at sætte deres præg på verden. I DanskSkud vægtes dialogen, elevernes Na f t æ as ll h es a u M nd a e r r i s a øg B e r ls in e k af L te o k r s e t n er z , , a S u a te b n i t n is e ke B p ir r c o h du L k a ti r o s n e s n sit & uat E io r n ic e a r o P g rice Terp en tydelig stilladsering. DanskSkud ruster eleverne til at tænke kritisk. Deres nysgerrighed næres, og de inviteres til at inddrage deres egne oplevelser i mødet med tekster, film og billeder. Eleverne lærer at analysere indtryk , formulere udtryk og sætte aftryk på verden. De vokser fagligt og som mennesker. De lærer at sætte ord på livet. GRUNDBOGEN – ET VIGTIGT VÆKSTHUS DanskSkud 3. klasse indeholder systemets basisundervisning. Her findes temaer, tekster og oplæg til en moderne litteraturundervisning, og her findes kapitler, der fokuserer på kommunikation, medier, billeder og en digital virkelighed med afsæt i forskellige danskfaglige situationer. Grundbog c. KLASSE SAMSKABELSE OG AFPRØVNING Forløb og opgaver i DanskSkud , LæseSkud og SkriveSkud er løbende af- prøvet i flere klasser under kyndig vejledning af erfarne dansklærere på mellemtrinnet. En gruppe konsulenter og forskere har bidraget med respons og ideer til indhold og udformning. GYLDENDAL GYLDENDAL 9 788702 275360 08.01.2021 14.25 Hanne Daugaard Trebbien Hanne Daugaard Trebbien Hanne Daugaard Trebbien Hanne Daugaard Trebbien c. KLASSE e. KLASSE d. KLASSE GYLDENDAL d. KLASSE GYLDENDAL GYLDENDAL GYLDENDAL EKSTRA FOKUS PÅ LÆSNING Grundbog e. KLASSE Grundbog d. KLASSE Grundbog c. KLASSE Natasha Maria Brink Lorenz, Sabine Birch Larsen & Erica Price Terp SÆT ORD PÅ LIVET DanskSkud er et moderne dansksystem til 3.-6. klasse, der bygger bro mellem litteratur, billeder, medier og elevernes egen verden. Det kan både sætte rammen for årets danskundervisning og bruges som fleksibel ressource. DanskSkud lægger op til en varieret undervisning med virkeligheds- nære og åbne opgaver, hvor eleverne bruger danskfaget og sproget til Grundbog d. KLASSE at sætte deres præg på verden. I DanskSkud vægtes dialogen, elevernes fælles undersøgelse af tekster, autentiske produktionssituationer og en tydelig stilladsering. DanskSkud ruster eleverne til at tænke kritisk. Deres nysgerrighed næres, og de inviteres til at inddrage deres egne oplevelser i mødet med tekster, film og billeder. Eleverne lærer at analysere indtryk , formulere udtryk og sætte aftryk på verden. De vokser fagligt og som mennesker. De lærer at sætte ord på livet. GRUNDBOGEN – ET VIGTIGT VÆKSTHUS DanskSkud 5. klasse indeholder systemets basisundervisning. Her findes temaer, tekster og oplæg til en moderne litteraturundervisning, og her findes kapitler, der fokuserer på kommunikation, medier, billeder og en digital virkelighed med afsæt i forskellige danskfaglige situationer. SAMSKABELSE OG AFPRØVNING Forløb og opgaver i DanskSkud , LæseSkud og SkriveSkud er løbende af- prøvet i flere klasser under kyndig vejledning af erfarne dansklærere på mellemtrinnet. En gruppe konsulenter og forskere har bidraget med respons og ideer til indhold og udformning. Natasha Maria Brink Lorenz, Sabine Birch Larsen & Joy Lieberkind Grundbog e. KLASSE GYLDENDAL GYLDENDAL 9 788702 287066 GYLDENDAL G3R. - U6N. KDLBAØSGSEER 36 60830_mormors gebis_r.ind3 37 19/11/06 13:22:56 Natasha Maria Brink Lorenz, Sabine Birch Larsen og Erica Price Terp Grundbog f. KLASSE GYLDENDAL Erica Price Stjernø og Sabine Birch Larsen Erica Price Stjernø og Sabine Birch Larsen 4. klasse VækstHus Erica Price Stjernø og Sabine Birch Larsen SpireOpgave SkriveSkud GYLDENDAL VækstHus 3. klasse SpireOpgave 1 SkriveSkud GYLDENDAL EKSTRA FOKUS PÅ VækstHus SpireOpgave SKRIVNIN 4 G 6. klasse SkriveSkud GYLDENDAL GYLDENDAL
Download PDF file